T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
KIRKLARELİ VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Basın Açıklaması (2020-115)
İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURULU KARARI-54
Bilindiği üzere, Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” kapsamına alınan koronavirüs (Covid-19) salgınının yayılmasının önlenmesine yönelik tedbirler kapsamında, kontrollü normalleşme süreci aşamasına geçilmiş bulunulmaktadır.
Salgına karşı verilen başarılı mücadelenin sonuçlarından biri olarak spor salonlarının açılması öngörülmektedir.
Bu kapsamda, halen faal olan veya yeni faaliyete geçecek olan spor salonlarının faaliyetlerine izin veren mevzuat hükümleri (Özel Beden Eğitimi ve Spor Tesisleri Yönetmeliği, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik vb.) ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tedbirlere ilave olarak Covid-19 salgınına karşı spor salonlarında aşağıda belirtilen tedbirlerin alınması ve sürekliliğinin sağlanması önem arz etmektedir.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunca 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 26. maddesine istinaden gerçekleştirilen toplantıda, İl İdaresi Kanununun 11/C maddesi ve Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 27. ve 72. maddeleri kapsamında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
A)GENEL ESASLAR
1.Spor salonlarının girişine Covid-19 önlemleri ile ilgili afişler (el yıkama, maske kullanımı ve spor salonunun içinde uyulması gereken kurallar) asılacak, spor salonlarının girişinde ve salon içerisinde uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmasına,
2. Spor salonlarının girişlerinde uygulanan parmak/avuç izine dayalı geçiş sistemleri geçici olarak kullanılmamasına,
3.Spor salonunun kapasitesi her 10 metrekareye bir kişi olacak şekilde belirlenmesine,
4.Spor salonlarında çalışma koşulları nedeniyle müşterilerin birbiri ve çalışanlarla yakın teması söz konusu olduğundan spor aktivitesi damlacık çıkışı ve hızını artırılmasının engellenmesi amacıyla sosyal mesafenin en az 2 metre olarak uygulanmasına,
5.Spor salonundaki koşu bandı/bisiklet vb. ekipman aralarında en az 2 metre olacak şekilde yerleştirilmesine, imkanlar dahilinde spor aletleri arası paravan/perde ile ayrılmasına,
6.Müşteriler randevu ile kabul edilmesine, içeride kalabalık oluşmasını engellemek için, dış kapıya içeriye girilmesini engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici konulmasına
(Bu kapının her iki tarafından tutturularak asılabilecek basit bir kırmızı renkli kordon ya da şerit olabileceği gibi, kasa, plastik duba gibi bir blokaj materyali de olabilir.),
7.Müşterilerin giriş/çıkış saatlerinin kaydedilmesine(Seans ile çalışılıyorsa, hangi seansta kimlerin geldiği ve çalıştığı kaydedilecektir) ,
8.Spor salonlarının giriş ve çıkışına pedallı ve kapaklı çöp kutusu konulacak ve düzenli olarak boşaltılmasına,
9.Spor salonları üyeleri ile sözleşmelerine Covid-19 politikaları ve rezervasyon prosedürleri ile ilgili açıklama eklenmesine,
10.Kronik hastalığı olanlar, 65 yaş üstündekiler, huzurevi, cezaevi, bakım merkezi çalışanları spor salonuna alınmamasına,
11.Yakın temas gerektiren egzersiz ve sporlar (fitness, step, yoga, pilates, zumba gibi grup egzersizleri, basketbol, voleybol, futbol, su topu gibi takım sporları, boks, güreş, tekvando gibi temaslı sporları vb.) yapılmamasına,
12.Spor salonuna maskesiz müşteri/ çalışan alınmamasına, spor salonunda da maske takmaya devam edilmesine, N95/FFP2 maskeler kullanılmamasına,
13.Müşteri ve çalışanların toplanabileceği su sebili, dinlenme odaları, yiyecek ve içecek servisi yapılan benzeri yerler kapatılmasına, müşteriler kendi içeceklerini getirmemesine,
14.Müşterilerin kullandığı egzersiz araçlarının yanlarına Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmış dezenfektan özelliği olan mendiller konulmasına,
15.Spor salonuna misafir alınmamasına,
16.Egzersiz aralarındaki dinlenme molaları dışında spor salonlarında müşterilerin beklemesine izin verilmeyecektir.
17.Spor salonunda su ve sabuna erişim kolay olmalı ve burada tek kullanımlık kâğıt havlular bulunması sağlanmasına,
18.İçeride ortak kullanım amacıyla gazete, dergi vb. bulundurulmamasına,
19.Her müşteri için tek kullanımlık malzeme kullanılmalıdır, tek kullanımlık malzeme sağlanamadığı durumlarda her kullanım sonrasında tekstil malzemeleri en az 60oC’de yıkanmasına,
20.Mümkünse koşu bandı ve ağırlık çalışılan alanların ayrılmasına,
21.Müşterilerden tercihen temassız olmak üzere nakit olmayan ödeme yapmaları teşvik edilmesine, ödeme terminallerinde dokunulan yüzeyler %70’lik alkol ile temizlenmesine,
B) MÜŞTERİLERE YÖNELİK ÖNLEMLER
1.Spor salonlarına girişte ateş ölçümü yapılarak ateşi 38oC’den yüksek olanlar spor salonlarına alınmamasına,
2. Ateş, öksürük, burun akıntısı, solunum sıkıntısı belirtileri olan, Covid-19 vakası veya temaslı olanlar spor salonlarına alınmamasına, tıbbi maske takılarak sağlık kurumuna yönlendirilmesine,
3.Müşteriler randevu ile spor salonuna alınmasına ve randevu saatine uyulmasının sağlanmasına,
4.İçeriye girmeden görünür bir yere asılmış olan içeride uyulması beklenen kuralları açıklayan bilgilendirme okunmasına ve belirtilen kurallara uyulmasına,
5.Spor salonuna giderken kişisel havlu ve mat vb. malzemeler götürülmesine,
6.Diğer müşteriler ve çalışanlar ile aradaki sosyal mesafe korunmasına,
7.Spor salonuna girmeden önce maske takılmasına, bu tip yerler ve genel olarak toplum içinde bez maske takılması yeterli olduğundan bez maske kullanımı kurallarına uyulmasına, spor yaparken maskenin çıkarılabilinmesine, N95/FFP2 maskeler kullanılmamasına,
8.Yüz bölgesinin aletlere ve zemine değme olasılığı olan hareketler yapılmamasına,
9.Spor salonuna girdikten sonra eller yıkanmasına ya da el antiseptiği kullanılmasına,
10.Spor salonu içinde mecbur olmadıkça yüzeylere dokunulmamasına, sık dokunulması mümkün olan yüzeylerin farkında olunmasına ve buralara dokunulduğunda el antiseptiği kullanılmasına,
11. Spor sırasında eller yüze değdirilmemesine, kişisel havlu kullanılmasına,
12. Yiyecek ve içecek talebinde bulunulmamasına,
C) PERSONELE YÖNELİK ÖNLEMLER
2.Çalışanlara giriş kapısında ateş ölçümü yapılmasına, ateş ölçen personel tıbbi maske ve yüz koruyucu kullanılmasına, ateşi 38o C’den yüksek olanlar içeri alınmamasına, ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı belirtileri olan / gelişen, Covid-19 vakası veya temaslı olan çalışanlar tıbbi maske takılarak Covid-19 yönünden değerlendirilmek üzere sağlık kurumuna yönlendirilmesine,
3.Çalışma düzeni gerekli en az personel bulunacak şekilde planlanmasına,
4.Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmasına, maske nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilmesine, değiştirilmesi öncesinde ve sonrasında el antiseptiği kullanılmasına,
5.Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmasına, el hijyenini sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmasına, su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmasına, antiseptik içeren sabun kullanmaya gerek olmadığından normal sabun kullanılabilmesine,
6.Çalışan personel dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi korumasına ve maske takmayı sürdürmesine, yemek yerken ya da su/çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı anda birden fazla kişinin olmamasına,
Ç) SPOR SALONLARININ TEMİZLENMESİ, DEZENFEKSİYONU VE HAVALANDIRILMASI
1.Spor salonlarında her gün düzenli olarak temizlik yapılmasına, sık kullanılan alan ve malzemeler daha sık temizlenmesine, çalışma saatinin ortasında bir saat müşteri alınmamasına ve genel temizlik yapılmasına,
2.Yer ve yüzeylerin temizliğinde nemli silme-paspaslama tercih edilmesine, toz çıkaran fırça ile süpürme işlemlerinden kaçınılmasına,
3.Spor salonlarının temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri, spor aletlerinin el ve vücudun sık değdiği bölümleri gibi) temizliğine dikkat edilmesine, bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmasına, tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmasına,
4.Klor bileşiklerinin uygun olmadığı yazar kasa, bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silinerek dezenfeksiyon sağlanmasına,
5.Koşu bantları, bisikletler, ağırlık aletleri vb düzenli olarak temizlenmesine, %70’lik alkol ile dezenfekte edilmesine, bu aletlerin sık dokunulan yüzeyleri her müşteriden sonra temizlenmesine,
6.Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmış yüzey dezenfektanları kullanılmasına,
7.Temizlik bezleri kullanım alanına göre ayrılmasına ve her kullanım sonrası uygun şekilde temizlenmesine, yıkanabilen, tekrar kullanılan temizlik malzemelerinin en az 60oC’de yıkanmasına,
8.Tuvaletlere el yıkama ve maske kullanımı ile ilgili afişler asılmasına,
9.Tuvaletlere tuvalet kağıdı ve tek kullanımlık kâğıt havlu konulmasına, hava ile el kurutma cihazları çalıştırılmamasına,
10.Tuvaletlerde sıvı sabun bulundurulmasına ve devamlılığı sağlanmasına,
11.Tuvaletlerdeki su ve sabunlar mümkünse fotoselli olmasının sağlanmasına,
12.Duş ve soyunma kabinlerinin temizliği her müşteri kullanımından sonra tekrar yapılmasına,
13.Temizlik yapan personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmasına, temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp spor salonundaki çöp kutusuna atılmasına, ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmasına,
14.Merkezi havalandırma sistemleri bulunan spor salonlarının havalandırması temiz hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmesine, havalandırma sistemlerinin bakımı ve filtre değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda yapılmasına, klima ve vantilatörler kullanılmamasına,
15.Spor salonları sık sık havalandırılmasına,
Belirtilen sınırlamalara/kurallara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. maddesi gereğince idari para cezası verilmesine, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195. maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,
Oybirliği ile karar verildi.